Heb je ooit overwogen om je eigen bedrijfsfestival te organiseren? Een event helemaal op eigen maat, aangepast aan je cultuur en voor elk wat wils? Prima idee! En je bent trouwens niet de enige. Bedrijfsfestivals worden steeds populairder!
Groeiende populariteit
Steeds meer bedrijven organiseren hun eigen evenement in de vorm van een festival voor de medewerkers. De redenen voor deze groeiende populariteit hoef je niet ver te zoeken: het is een fantastische manier om iedereen samen te brengen in een informele setting.
Geen overbodige luxe om iedereen nog eens tegelijk te kunnen zien, zeker in de huidige hybride manier van werken. Het geeft je bovendien de kans om een aantal boodschappen mee te geven, medewerkers in de bloemetjes te zetten op een gepaste manier, bedrijfsresultaten te vieren, en je organisatiecultuur uit te drukken.
Daarnaast kan je helemaal zelf het programma invullen en rekening houden met de interesses en wensen van je specifieke publiek. Heb je vooral jonge medewerkers in dienst? Of eerder een mix van alle leeftijden? Verschillende etnische achtergronden? Een mengeling van arbeiders en bedienden? Collega’s met een beperking? Iedereen kan er perfect zichzelf zijn en zich tegelijk verbonden voelen met de organisatie.
Makkelijker gezegd… dan gedaan
Dat klinkt best allemaal wel leuk. Maar daar komt dan de reality check. Na het eerste enthousiasme begin je te beseffen dat er immens veel tijd kruipt in de organisatie van je droomevent. 85% van de tijd ben je achter de schermen met de logistiek bezig. Vele uurtjes die vaak ongemerkt worden gespendeerd, en die zelden leiden tot appreciatie van de anderen. En dan heb je nog niks gedaan rond de visuals of het concept, laat staan rond de communicatie van het event. En dan moet je achteraf ook nog eens opmerkingen aanhoren over wat er minder goed verlopen is: “De microfoon was uitgevallen te midden van de speech van de CEO”. “Er was niet voldoende dessert aan het buffet.” Of nog zo’n klassieker: “De wachtrijen aan de toiletten waren veel te lang.” Je kent ze wel, de commentaren.
Niet bepaald motiverend om te horen, als je zo hard je best hebt gedaan om alles rond te krijgen. Wist je trouwens dat de job van event manager (zowel intern als extern) een van de meest stresserende jobs ter wereld is? Om nog maar te zwijgen van de druk die op je schouders rust rond aansprakelijkheid. Mensen onderschatten vaak hoe zwaar het mentaal en fysiek is om naar 1 deadline te werken waarop alles moet samenkomen. Uitstellen is niet mogelijk en Murphy loert steeds achter de hoek. Als er een zekerheid bestaat, dan is het deze wel: problemen zullen zich altijd voordoen. En als event manager ben je constant achter de schermen bezig met het zoeken naar oplossingen. Keep calm and carry on. Want: the show must go on.
Droom aan diggelen?
Krijg je nu al een paniekaanval bij de gedachte alleen? Ben je enkele illusies armer, en overweeg je om je geweldige festival idee dan toch maar tijdelijk op te bergen? Niet doen! Want ervaring en expertise maken hier het verschil.
Vooraleer je je droom afvoert, zoek een geschikte partner hiervoor. Niet zomaar de eerste de beste event organisator. Maar een partij met kennis van zaken in alle aspecten van de job. Logistiek, entertainment en locatie zijn slechts enkele deelaspecten van de job. Kennis rond communicatie, organisatiecultuur, gamification, technologie: daar zit het verschil.
Laat dit nu net hetgeen zijn waar we met Herculean Alliance het verschil maken. Laat ons doen waar we goed in zijn en spendeer je tijd en energie aan de leuke zaken. Samen pakken we het concept vast, we brainstormen over het thema of de unieke experiences die je wil brengen. Werk je al met een event kantoor? Prima, we houden van samenwerkingen met event bureaus, en zijn zelfs perfect complementair. Alles om ervoor te zorgen dat jij als interne organisator helemaal in de flow kan gaan, met zo weinig mogelijk zorgen. Onze grootste voldoening krijgen we als jij zelf ten volle kan genieten en overladen wordt met complimentjes van je collega’s!
Too good to be true?
Toch niet. Bekijk gerust eens onze referenties op de website. En misschien ken je al onze Hercules Trophy? Sinds 24 jaar brengen we duizenden medewerkers van bedrijven uit alle windstreken samen in onze laagdrempelige corporate team challenge. De unieke vibe kan je niet altijd beschrijven met woorden. En zelfs foto’s of video’s tonen slechts het tipje van de ijsberg. Net zoals een muziekfestival moet je het eens aan den lijve beleefd hebben om het van kop tot teen te voelen en te begrijpen.
Wist je trouwens dat…
Wist je dat we al jaren private events in en buiten onze Hercules Village organiseerden, gebaseerd op de verschillende building blocks van Hercules Trophy? En dat er telkens een onwaarschijnlijk straffe gebeurtenis is waar de deelnemers nog lang over napraten?
Of het nu gaat over 5.000 medewekers met familieleden van een bank, een IT bedrijf dat 1.000 klanten in de watten wilt leggen, een mediabedrijf dat duizenden kinderen een onvergetelijke dag wilt bezorgen, een event agency op zoek naar een onvergetelijke teambuilding voor een klant, een consulting firm die de ideale teambuilding wilt organiseren, een farma bedrijf dat wat te vieren heeft, een familiebedrijf dat een verjaardag viert, een stad of provincie die de ambtenaren wil bedanken, een federatie die de leden wilt verbinden, of een liefdadigheidsorganisatie die duizenden dames inspireert,… Als je het goed aanpakt, werkt het altijd!
Let’s do this! 😎
We werken heel graag samen met je in-house events team en/of met je vaste event agency. We vervullen de rol van wingman en voegen zowel onze know-how en ons ecosysteem toe. Allemaal ingrediënten die succes garanderen en jullie ontzorgen.
Vooraleer je overweegt om alles zelf te organiseren: wij zorgen voor maximale tijdswinst en geldbesparing. En uiteraard voor een recordhoogte aan engagement. Want daar staan we het meest voor bekend. Of what else?