image/svg+xml
Herculean Alliance

Herculeaanse Thanksgiving voor Ambassadeurs

By:

Herculeaanse Thanksgiving voor Ambassadeurs. Op donderdag 23 november vierden we Thanksgiving in beperkte kring met onze Herculeaanse ambassadeurs en stakeholders. Want laat elkaar bedanken, inspireren en motiveren, nu net de kern van het Herculeaanse DNA zijn.

De aanleiding voor onze Herculeaanse Thanksgiving? Los van het feit dat Thanksgiving gewoonweg een fantastische traditie is, konden we deze kans niet missen om iedereen die ons het voorbije jaar gesteund heeft, te bedanken voor al wat zij voor ons betekend hebben. Zonder hen hadden we immers nooit de trofee voor “Beste Crowdfunding 2017” in de wacht kunnen slepen! Ook de groeiversnelling die we als Scale-Up dit jaar mochten waarmaken, is in grote mate aan hen te danken.

Ruim 70 Herculeanen kwamenKJ_20171123_DSCF1074 opdagen, elk vanuit hun eigen insteek. Zo waren er crewleden, maar evengoed kleine- en grote investeerders, fans, structurele partners en gelijkgestemde leveranciers, het core team en nagenoeg de voltallige Raden van Advies en Bestuur. Kortom, alle stakeholders die de Herculeaanse coöperatieve de voorbije jaren vorm gaven.

Ook het programma van de avond was aardig divers. Zo gaf een van de coaches van Hercules Academy er een korte maar krachtige initiatie tot mindfulness, gaven onze founders Yves Vekemans en Inge Van Belle er duiding bij het verleden van Herculean en lichtten ze een tipje van de sluier op over onze toekomstvisie.

Een nieuwigheid was het betrekken van de ambassadeurs in onze strategie. Geen eenvoudige taak, zo blijkt. We deelden openlijk onze visie op de toekomst en de daarmee gepaard gaande uitdagingen en vroegen alle aanwezigen naar hun ideeën en steun. Wat een aangename verrassing om zoveel nieuwe voorstellen te krijgen, vaak vanuit een onverwachte hoek. Voor ons in ieder geval voor herhaling vatbaar en een aanrader voor andere ondernemers.

Daarna werden alle aanwezigen getrakteerd op een glas en een heerlijke, gezonde DJAR in Thanksgivingstijl. Met zo’n divers publiek, bleek het -hoe kan het ook anders- het ideale recept om te netwerken. Deze avond was dan ook meteen een geslaagde test voor een reeks gelijkaardige events, waarin we onze stakeholders meer en meer willen betrekken in het coöperatieve gedachtegoed.

We kunnen alvast niet wachten om een volgende editie te plannen in het voorjaar.