Medialaan gaat de Herculeaanse uitdaging aan

Medialaan gaat de Herculeaanse uitdaging aan. Medialaan is er voor de eerste keer bij op de Hercules Trophy in Mechelen. Tijd voor een interview met Ann De Bisschop (Director Corporate Identity and Wellbeing) en Stéphanie Bauwens (Corporate Vitality and Fleet Officer), dachten we. We trokken richting Vilvoorde en gingen na wat er zich zoal afspeelt binnen de muren van Vlaanderens bekendste mediabedrijf.

MEDIALAAN behoeft geen introductie meer. Maar we willen uiteraard wel weten wat jullie ambities zijn?

MEDIALAAN is een Vlaams verankerd multimediabedrijf actief in radio, tv, interactieve media en mobile. Via onze sterke mediamerken brengen we fris creatief entertainment en kwalitatieve informatie naar het brede publiek, op alle relevante platformen.

MEDIALAAN wil binnen de sector een voortrekkersrol spelen en zowel voor de mediaconsument als de adverteerder het verschil maken. Daarom investeren we in mensen, creativiteit en innovatie… met het oog op een dynamische, winstgevende onderneming met een duidelijk maatschappelijk engagement.”

Wat doet Medialaan voor zijn werknemers? Is er een Wellbeing programma?

“MEDIALAAN wil in 2017 resoluut kiezen voor gezonde en gelukkige medewerkers. Zij zijn ons grootste kapitaal en dat koesteren we. Na de verschillende initiatieven van vorig jaar, en het recent invoeren van flexwerk en glijtijden, willen we een meer gestructureerd antwoord bieden op de toenemende werkdruk. We willen samen met onze medewerkers zorgen voor een juiste balans tussen werk en privé.

Met Wellbeing @ MEDIALAAN willen we de medewerkers extra zuurstof geven. We willen helpen waar we kunnen zodat zij zich dag in dag uit gezond en gelukkig voelen.

Hoe gaan we dat doen? We stelden alvast een kalender samen met onze voorjaarsactiviteiten voor een gezond lichaam, een gezonde geest en een gezonde werkomgeving!”

Stéphanie, wat houden je taken als Corporate Vitality Officer in?

profielfoto-stephanie“Het afgelopen jaar hebben we enerzijds heel wat data in kaart gebracht en anderzijds met onze medewerkers samengezeten en naar hen geluisterd. We wilden weten wat zij van dit project verwachtten zodat we het programma zo goed mogelijk op de noden konden afstemmen. Nu ons Corporate Vitality loopt, is een goede organisatorische opvolging nodig en willen we zeker blijven luisteren naar de feedback over alle acties om waar nodig bij te sturen en vooral goed aan te voelen hoe we dit project op lange termijn attractief kunnen blijven invullen.”

 

Ann, hoe vertaalt jouw functie als Director Corporate Identity & Wellbeing zich op de werkvloer?

ann-de-bisschop“Het is mijn taak om er voor te zorgen dat onze cultuur en onze waarden ( open – trots – creatief – 1 team – het verschil maken – maatschappelijk engagement ) beleefd én uitgedragen worden, zowel intern als extern. Ik probeer ervoor te zorgen dat ons beleid niet enkel strookt met onze waarden, maar ook met de algemene doelstellingen van Medialaan. Wij gaan resoluut voor de 4G’s J : gezonde – gelukkige – gemotiveerde & getalenteerde medewerkers. En we blijven vooral heel fel naar hen luisteren en wat we doen maximaal af te stemmen op de wensen en noden van onze collega’s.”

Hoe hebben jullie de Hercules Trophy leren kennen?

“We kennen Hercules Trophy al lang, maar waren er nooit toe gekomen om deel te nemen. Na enkele bezoekjes bij Ann in de tijd van toen zij nog commercieel directeur Radio was. De vraag was toen om met Qmusic deel te nemen, en nu gaan we met heel Medialaan voor dit avontuur.”

Wat is de Hercules Trophy volgens jullie? 

Teambuilding in een losse, maar perfect georganiseerde sfeer. Toegankelijk voor iedereen, ongeacht fitheid of leeftijd. En natuurlijk een mooi kader om je als werkgever in de kijker te zetten.

medialaan_1_0

Waarom gaat Medialaan de Herculeaanse uitdaging aan? Wat hopen jullie te bereiken met jullie deelname?

“In eerste instantie om onze collega’s een fijne, energieke en toch ook ontspannende dag aan te bieden, weg van de werkvloer maar wél onder collega’s. We zijn ervan overtuigd dat dit een fantastisch actieve dag wordt waarop onze medewerkers eens op een totaal andere manier zullen ‘samenwerken’ voor de verschillende activiteiten.

Daarnaast hopen we hiermee ook aan employer branding te doen en met Medialaan in de kijker te lopen als dynamische werkgever.”

Jullie doen mee met maar liefst 10 teams: maakt elke werknemer aanspraak op een plaatsje, of is dat weggelegd voor een selecte groep ?

“Het is de eerste keer dat we deelnemen en we werken dit jaar met het First In , first serve principe. Onze meest enthousiaste collega’s zullen dus kunnen zeker zijn van een plaatsje.”

Is er iets waar jullie nu al specifiek naar uit kijken wat betreft de Hercules Trophy? En in het algemeen?

“Wij hopen op een mooie, zonnige dag vol sfeer en plezier. Even ontladen en alle stress, druk en zorgen achterlaten en nieuwe banden bouwen met collega’s. Laat maar komen!”

Hartelijk dank, Stéphanie en Ann. We kijken uit naar jullie komst en maken er een onvergetelijke beleving van!

Wil jij ook mee doen? Dat kan hier.