Arvesta

Een Urban Battle voor Aveve

Met de bekende slogan “Tuin, dier, bakplezier” meer dan 250 winkels over heel België  behoeft een organisatie zoals Aveve vast geen introductie meer. Maar wist je dat Aveve deel uitmaakt van Arvesta groep, “experts in the field”? En wist je dat er ook een aparte divisie bestaat bakmixen? Die divisie heet Aveve Bloem, en is producent van talloze bloemmixen voor bakplezier.

De pandemie was voor vele organisaties ingrijpend. Maar voor Aveve Bloem had de coronaperiode een eerder onverwachte impact. De lockdown zorgde er immers voor dat vele gezinnen thuisbleven en steeds meer teruggrepen naar zelfgebakken brood. Dit leidde tot een enorme toeloop op broodbakmachines en dus ook bloem en bakmixen. Om aan deze sterk toegenomen vraag te voldoen, moesten de teams van Aveve Bloem in die periode een tandje of 3 bijsteken. Met als resultaat een verhoogde werkdruk en heel veel overuren. De teamleaders wilden maar al te graag de medewerkers bedanken voor hun enorme inzet. Tegelijk was het de bedoeling om terug wat stoom af te laten en elkaar opnieuw in een ontspannen sfeer  En van zodra het enigszins mogelijk was, beslisten ze om een team activiteit te organiseren. Liefst actief, toegankelijk voor alle leeftijden en achtergronden. En ook in de buurt van de Aveve Bloem vestiging in Merksem.

Met deze vraag kwam Aveve Bloem aankloppen bij Herculean Alliance. En uiteraard wilden we maar al te graag meedenken. En onze voorgestelde oplossing was de Urban Battle voor Aveve.

Een concept voor alle seizoenen

Uiteindelijk kozen ze van zodra het enigszins mocht en kon na de winter voor een Urban Battle in Antwerpen met als vertrekpunt Het Eilandje. Een troef van de de Herculean Urban Battle is dat het concept niet alleen coronaproof, maar ook winterproof is. Dit door de aangename afwisseling tussen activiteiten binnen en buiten, en doordat we het concept helemaal kunnen aanpassen aan de specifieke bedrijfscultuur, de omgeving en de behoeften van de deelnemers.

En de maand april deed haar reputatie eer aan. Zo trotseerden de teams hagel, wind, regen en zelfs sneeuw. De Aveve teams werden niet gespaard door de grillen van het weer. Maar zelfs deze omstandigheden hielden hen niet tegen. De teams zagen zowat alle seizoenen op een dag. En dat zorgde zo mogelijk nog voor een extra connectie.

Een Urban Battle in Antwerpen

Na een heerlijke lunch werd het startschot gegeven voor de teams. De Urban Battle bevat een hele resem activiteiten waarmee de teams de stad in trokken en punten verzamelen via geolocatie. En zo voerden ze opdrachten uit die nu eens wat meer historisch getint waren, of een actieve missie bevatten, tot zelfs een dansopdracht toe. Door deze specifieke mix van actie, culinaire ontdekkingen en brain games, vond zowel jong als oud er hun ding. En uiteraard overgoten met een onvervalst Aveve sausje dat de specifieke cultuur van Aveve alleen nog maar versterkte.

Tussen de teams was er een amicaliteit en een luchtige rivaliteit. Dat zorgde ervoor dat het zelfverklaarde winnende team “De Power Rangers”, op heel wat weerwerk van de andere teams kon rekenen. “Het Stad” werd naar hartelust verkend, de collega’s konden terug helemaal ontspannen en genoten zichtbaar.

Na een wervelende dag (letterlijk en figuurlijk), werden de teams bij terugkeer onthaald met nog maar eens een deugddoende en welverdiende maaltijd. De blozende gezichten en het geschaterlach logen er niet om: dit was pas echt het perfecte bakrecept voor Aveve Bloem!