Hubo

Customer Case: Hubo Trophy

Customer Case: Hubo Trophy. Op 2 juni hield Hubo, de tweede grootste speler in de Belgische doe-het-zelfmarkt, zijn strategievergadering met meer dan 150 medewerkers.

Het herzien van de jaarlijkse doelstellingen en streefcijfers, is een must voor elk bedrijf, maar Hubo steekt op dat vlak een tandje bij. Teambuilding en het bepalen van een duidelijke financiële strategie kunnen hand in hand gaan. dit heeft geleid tot het ontwerp van een eigen Hubo Trophy met Hercules Projects. Het toevoegen van employer branding aan een beleidsvergadering versterkt inderdaad sterk de impact en het draagvlak onder de medewerkers. Het duurde niet lang vooraleer de deelnemers zich van hun eerder theoretische ochtend hadden teruggetrokken en de ongeveer 150 Hubo-medewerkers waren in een mum van tijd klaar voor een serieuze teambuilding.

Het is veilig om te zeggen dat de deelnemers een goede tijd hadden en veel met hun collega’s verbonden waren, omdat niet alle spelers elkaar van tevoren kenden.

Uitzicht op de Hubo Trophy ©Photography Tom Van Damme

Het evenement duurde een halve dag en begon laat in de middag. 25 teams, bestaande uit Frans en Nederlands sprekende spelers, toonden de rauwe kracht van de doe-het-zelf geest gedurende vijf originele en voor alle Hercules-labours toegankelijke trainingen. Van disc golf tot gigantisch tafelvoetbal, tot een op maat gemaakte vrachtwagenuitdaging waarbij de spelers een demonstratie gaven van hoe Hubo’s DIY shipping er uit ziet, door twee van hun busjes zo snel mogelijk naar voren te trekken en naar achteren te duwen.

Hubo’s gratis verzending in zen werk ©Photography Tom Van Damme

Dus, hoe zag de Hubo Trofee eruit?

Stelt u zich de Herculestrofee in De Nekker in Mechelen voor, op maat van Hubo en zijn gepassioneerde medewerkers. De mix van teamwork, hersens, kracht, lef en plezier – de basis van de Hercules Trophy – werd behouden, terwijl een tweetalige crew ervoor zorgde dat zowel Frans- als Nederlandstalige spelers begrepen hoe ze de uitdagingen tot een goed einde konden brengen. Alles was beschikbaar in beide talen en ook het hersenwerk was Hubo georiënteerd. Het decor werd versierd met felblauwe Hubo spandoeken en een paar Hubo-busjes – die overigens echte blikvangers zijn!  Aan het einde van het werk gingen de medewerkers terug naar de village, waar ze genoten van een hartige barbecue en een glas.

Hubo zorgt zeker voor zijn medewerkers en er is geen beter bewijs dan de glimlach op hun gezicht. De barbecue werd gevolgd door een korte prijsuitreiking, maar de waarheid is dat alle deelnemers hebben gewonnen, door te spelen in de Hubo Trophy en door te werken bij Hubo.

Blije Hubo werknemers op de Hubo Trophy ©Photography Tom Van Damme

Het bedrijf wilde zijn medewerkers bedanken voor hun harde werk en hen tegelijkertijd samenbrengen als een team. Om Nelson Mandela te citeren: “Sport heeft de kracht om mensen te verenigen op een manier die weinig anders doet” en daarom organiseerde Hubo dit corporate teambuildingevenement als een verrassing voor hen. Kortom, Hubo is een uitstekende werkgever die het adagium “work hard, play hard” hoog in het vaandel draagt.