ACWA Power

Bedrijfswaarden tot leven brengen via gamification

Bedrijfswaarden tot leven brengen via gamification! Tegen het einde van 2017 kreeg Herculean een interessante aanvraag van een bedrijf genaamd ACWA Power. De uitdaging die we kregen, was om met een voorstel te komen om hun werknemers meer te laten leven volgens de principes van hun ‘PEOPLE’ waarden. Daarnaast was het de bedoeling om meer samenhorigheid te creëren en elkaar beter te leren kennen buiten het kantoor.

ACWA Power (opgericht in 2004) is een ontwikkelaar, investeerder, mede-eigenaar en exploitant van een portfolio van energiegeneratie en ontzilt water productiefabrieken, momenteel zijn ze aanwezig in 11 landen in de regio van het Midden-Oosten, Noord-Afrika, Zuid-Afrika en Zuidoost-Azië.

We creëerden een op maat gemaakt programma, gebaseerd op 20 jaar Herculean knowhow. De eerste focus lag op het begrijpen van de ACWA Power achtergrond en hun uitdagingen voor de toekomst. We werkten zeer nauwgezet samen met het ACWA Power team om hun behoeften tot op het bot te kunnen begrijpen. Vanuit de bijeenkomsten met de teams van communicatie, HR, evenement planning en het topmanagement, werd duidelijk dat ACWA Power voor net iets meer wou gaan. We hebben tot op heden nog maar zelden dit niveau van detail en passie gezien bij andere klanten”, aldus Herculean founder Yves Vekemans.

Mede-oprichtster Inge Van Belle: “We beschikken over een hecht team van ervaren coaches voor actieve teamevenementen op maat. Maar we beslisten om steeds persoonlijk betrokken te blijven als oprichters, dit omwille van de specifieke bedrijfsidentiteit van ACWA Power. Deze organisatie werd opgericht in 2004 met slechts 3 werknemers. Nadien zijn ze extreem snel gegroeid naar één van de leiders in hernieuwbare energie, met 3.000 werknemers van 30 verschillende nationaliteiten. Dit is nu net waar we bij Herculean op ons sterkst zijn. De teamdynamiek, de toewijding en de cozeempetitieve bedrijfscultuur zijn erg specifiek en zouden een achillespees kunnen worden indien dit het niet goed wordt aangepakt. Aangezien we een gelijkaardige achtergrond hebben in onze carrières, was het voor ons extra interessant om dit mee te maken en om ons eigen aanbod naar een hoger niveau te tillen.”

De bedrijfscultuur kan het best omschreven worden als prestatiegericht met bekwame, zeer hardwerkende personeelsleden en tonnen ambitie. Tijdens hun fenomenaal snelle groei in de voorbije jaren was er weinig tijd om de Aorganisatie aan elkaar te “lijmen”. Het goede nieuws is dat het management zich hier van bewust is en zich engageert om hier verandering in te brengen met een 3-jaren plan in verschillende stappen. 11 initiatieven werde geïdentificeerd na een eerste grondige bedrijfsintrospectie.

ACWA Power “Mens” waarden

  • Wij behandelen onze medewerkers en partners met respect en professionaliteit, bevorderen de werkomgeving waar mensen kunnen bijdragen, innoveren en zichzelf kunnen overtreffen.
  • We werken samen in collaboratieve en solidaire teams, waarin we elkaar steunen. dit om zowel de persoonlijke doelstellingen, bedrijfsdoelstellingen als die van de klant te kunnen bereiken.
  • Wij omarmen integriteit en transparantie door het beoefenen van de hoogste professionele en ethische normen naar onze klanten en naar de gemeenschappen toe, alsook onderling,

Op dinsdag 27 maart organiseerden we een unieke teamactiviteit voor alle ACWA Power en NOMAC werknemers in Dubai, genaamd de ACWA Power Fit Day – DBX.

Het Herculeaanse online platform werd omgedoopt om zo een online “buzz” te creeëren, dit al weken voor het evenement plaatsvond. De kracht van gamification werd gebruikt om de geesten en harten van de werknemers te verenigen. Een adembenemende locatie, een vriendschappelijke competitie toegankelijk voor alle achtergronden en een goede combinatie van battles verbonden met de “mens” waarden, lekker eten, geweldige begeleiders, het centraal staan van het merk van de de werkgever, coole outfits, inspirerende speechen, prijzen, muziek en entertainment… Het was allemaal deel van een perfecte teamdag. Tijdens de dag werd een video gemaakt die werd gepresenteerd na de prijsuitreiking:

We zijn vereerd dat ACWA Power dit project toekende aan de Herculean groep”, Yves Vekemans. “Ons doel is nu om te gaan kijken naar de toekomst en om te onderzoeken hoe we kunnen verdergaan om deze fantastische organisatie te steunen in het bouwen van zijn specifiek DNA, wat een groot bedrijfsvoordeel is.”

Bent u op zoek naar oplossingen om uw personeel en uw merk te activeren? Laat het ons weten. #weareherculean