Wat als: er meer muziek in je Family Day zit? Family days: voor heel wat grote bedrijven in België is dat steevast hetzelfde verhaal.
Kies een pretpark, huur het volledig af en bied je medewerkers gratis tickets aan voor het hele gezin. Vooral vanuit een organisatorisch oogpunt lijkt dat de ideale oplossing om je medewerkers en hun familieleden dichter te betrekken bij je bedrijf. Alle attracties zijn immers voor handen en ook het communicatieve vlak spreekt voor zichzelf: iedereen weet op voorhand al wat ze kunnen verwachten.
Helaas blijkt de meest voor de hand liggende oplossing zelden de beste. Want een pretpark afhuren voor je duizenden medewerkers is inderdaad een mooi gebaar van erkenning -waar ook een stevige financiële inspanning aan vast hangt. Maar komt dit in realiteit doorgaans niet neer op een nogal passieve beleving? Is het een juist signaal om kinderen bovendien nog eens vol te proppen met fastfood en suiker in deze tijden? Als bedrijf mik je toch op meer dan mama en papa die geduldig staan toe te kijken op hoe zoon- of dochterlief zich amuseert op een attractie, niet? Waarom niet eens samen iets doen met de kinderen en tegelijk connecteren met de collega’s? Of je samen laten inspireren tot een meer gebalanceerde levensstijl?
In onze visie is je familiedag pas een succes wanneer iedereen, zowel je medewerkers als hun partners en hun kinderen, kan terugblikken op een dag van samen plezier beleven, iets te leren en elkaar beter te leren kennen. Niet alleen gezinnen met jonge kinderen, maar ook kinderloze koppels, of medewerkers die het einde van hun carrière naderen. Op een dag waarin ze helemaal ondergedompeld werden in de bedrijfssfeer en een dag waarin actieve beleving centraal stond.
Wat als: er meer muziek in je Family Day zit? Dat dat geen loze woorden zijn, mochten we in oktober bewijzen. We werkten een gloednieuw concept uit voor de 10.000 personeels- en familieleden van één van onze grootste believers. Hen aanzetten tot een gebalanceerde en gezonde levensstijl stond centraal, net als het versterken van de bedrijfsidentiteit.
Met ruim 50 activiteiten slaagden we erin om wachtrijen te vermijden. En beter nog, was dat het gros van al die activiteiten zich tegelijk focusten op ouders én kinderen.
Maar hoe krijg je iedereen mee in dat verhaal, want iedereen wil toch iets anders? Wat met medewerkers zonder kinderen en/of partner? Het engageren van een uiteenlopende groep: dat is nu net ons stokpaardje. We bieden een brede waaier aan activiteiten die elk een ander interessegebied dekken.
Bij deze family day bouwden we zelf een Pop-up Sport pretpark dat onderverdeeld werd in vijf specifieke zones met elk een bepaald type activiteiten: Vitality -Discovery – Energy – Adventure – Splash. Gaande van sportieve activiteiten over workshops rond voeding, initiaties, denkspelletjes, tot wellbeing workshops en zoveel meer. En de verschillende interne sport- of activity clubs konden er ook niet ontbreken! De optredens van De Helden, Les Demenageurs, en eigen bands van het bedrijf vonden plaats op het centrale plein, in de Village.
Ben je er zelf nog niet uit hoe je je Family Day 2018 moet inrichten? Overweeg dan eens iets helemaal anders, zoals het pop-up concept van Herculean Alliance. De activiteiten bepalen we samen, in co-creatie. Zowel grote als kleine groepen zijn mogelijk. Ook qua catering, locatie en concept bieden we een ruim gamma.
Wil je dit tegelijk met andere bedrijven doen? Dat kan ook! Of werkt je bedrijf al jaren samen met een vertrouwd event- of branding agentschap? We werken graag met hen samen, net zoals we dat voor deze Family Day deden.
Contacteer ons op info@herculeanalliance.com voor meer info.