Anneleen Vanlommel en Herculean Alliance geven er samen een lap op
image/svg+xml
Arena

Pleased to meet you

By:

Anneleen en Herculean Alliance geven er samen een lap op!

Anneleen? 1m68 als ik mijn rug recht houd, 31 jaar, wonend in een veel te klein appartement in Brussel, amateur in voetbal, professioneel in de cafetaria, en gepassioneerd door de menselijke psyche. Genoeg ingrediënten om benoemd te worden tot full-blown Herculean Alliance core teamlid. Dus ik introduceer me graag!

Boem patat!

De wereld op z’n kop, dat helpt om een stap terug te zetten. Waar ben ik eigenlijk met bezig? Veel vraagtekens, evenveel onzekere antwoorden.

Op zoek naar de rode draad in mijn drie decennia levenstijd. Waar haal ik mijn energie uit? Planchée leggen voor onze uit de kluiten gewassen tentfuif, bloedoverschot doneren, een groep 20’ers door Cuba gidsen, een groep accountants proberen te leren snowboarden. Plezant! Maar ’t bracht niet veel in ’t laatje.

Daarna van de éne consultant rol in de andere. Eerst een fiere ORMIT’er, daarna customer strategy expert. Heerlijk was dat. Een serieuze toegevoegde waarde leveren voor je klant. En voor de klant van je klant, nog leuker. Daar werd iedereen content van. En zo kon ik de vinger erop leggen: het gaat over mensen, en hoe je ze betrekt. Daar zit het potentieel. Ik kreeg vlinders in mijn buik (en soms een stiekeme traan in mijn ogen) wanneer ik zag wat de impact was van een team betrokken medewerkers.

Het bos terug zien tussen de bomen

100u lees- en zoekwerk, een paar slapeloze nachten en 10 inspirerende gesprekken later viel mijne frank. Interne employer branding zorgt voor een sterk gevoel van betrokkenheid intern, en schone resultaten extern. En als er één partij is in België die daar alles vanaf weet, dan is het Herculean Alliance. Ze meten medewerkersbetrokkenheid, helpen je die te verbeteren dankzij hun ecosysteem van experten, en organiseren van die fantastische intercompany teambuildings (aka Hercules Trophy). Voldoende argumenten om ze stante pede op te bellen!

Dat smaakt naar meer

“Anneleen, kom eens proeven van wat we doen. 28 september organiseren we iets.” En daar stond ik opeens, op de employee engagement awards, omringd door een bende gepassioneerde ondernemers, enthousiaste werknemers en trotse werkgevers, de Belgische top die inzet op employee engagement. Ik had het vlaggen.

To be continued

Dus nu zit ik hier in de Vleeshalle bij Herculean Alliance, op de eerste dag van de rest van mijn leven, omringd door food & drink standjes en een team van … ja, hoe moet ik dat hier omschrijven? Een aparte bende, allemaal met hetzelfde doel: mensen samenbrengen, verbinden, connecteren en onszelf ondertussen geweldig goed amuseren.