image/svg+xml
Herculean Alliance

Herculean Alliance gelanceerd

By:

Herculean Alliance Gelanceerd – Mechelen, Grand Kavee. 28 november, Thanksgiving.
Het hing al een tijdje in de lucht. Op de avond van Thanksgiving lanceerden we ons nieuwe merk. Herculean wordt nu de Herculean Alliance, the employee engagement specialists. Crafting Powerful Workforces since 1999.

In the age of digital transformation and war on talent, people engagement should be our number one priority (Satya Nadella, CEO Microsoft)

Via programma’s (aura), moments that matter (fabrica), platform (machina) en formats (arena) helpen we bedrijven om hun employee engagement te meten en verbeteren. De komende jaren bouwen we aan een alliantie van bedrijven met een focus op employee engagement. Een Team van Teams, zeg maar.

Samen met Duval Branding werd in de zomer een transformatie traject ingezet: you have to become who you are. We zijn trots op het resultaat.

Waarom?

We zijn een scaleup, die de principes van Verne Harnish volgt. Een scaleup groeit sneller dan gemiddeld (+20% jaar op jaar). Inmiddels zijn scaleups de start-up fase ontgroeid. Ze bewezen met een uitgebreid klantenbestand dat ze geen eendagsvliegen zijn.

Echter, scaleups worstelen met specifieke uitdagingen. Volgens Harnish moeten die bedrijven focussen op 4 domeinen:

  1. Vind je purpose
  2. Groei als persoon
  3. Zorg voor vlekkeloze systemen en organisatie
  4. Experimenteer tot je het helemaal goed hebt

Wat? Op zoek naar onze purpose…

In de loop der jaren werd ons aanbod verrijkt met meer concepten en programma’s. Steeds met hetzelfde Herculeaanse DNA. Maar door het grotere aanbod werd het voor de buitenwereld niet meer duidelijk wat onze offering inhield. De feedback die we kregen:

  • Ons team: voelt zeer goed wat het Herculeaanse DNA is, maar heeft moeite om het over te brengen naar de buitenwereld.
  • Onze klanten: de meerderheid van onze klanten kent 1 aspect van wat we doen. Ze beseffen echter niet dat de aanpak veel breder gaat.
  • De stakeholders: vonden dat we nu moesten werken aan “brand equity”. Pink Ladies Games, VTM Kids Trophy, Hercules Trophy worden gepercipieerd als sterke brands. Herculean veel minder.

Hoe?

Samen met de specialisten van Duval Branding zetten we een traject in om op zoek te gaan naar onze eigen purpose. Herculean transformeert naar Herculean Alliance. Op Thanksgiving brachten we onze ambassadeurs samen in Grand Kavee omsamen Herculean Alliance te lanceren.

Hierbij namen we onze gasten mee in het verhaal achter de transformatie. Deze sprekers kwamen aan bod:

  • Kris Talboom, co-founder, bracht een inleiding over de kracht van engagement. Hij gebruikte voetbalclub KV Mechelen als voorbeeld. In 2003 werd de club immers gered door zijn supporters.
  • Jonathan Moerkens & Marc Wellens, managing partners van Duval Branding. Ze brachten het verhaal van “You Have To Become Who You Are”. Een boodschap die we als Herculean Alliance zullen uitdragen als een cruciale component voor employee engagement.
  • Inge Van Belle, co-founder en CEO, bracht het verhaal achter de Herculaanse transformatie.
  • Elke Jorens, Microsoft, lichtte de culture transformatie van Microsoft toe. De nadruk lag op de Growth Mindset.
  • Carine Vaeremans, CEO van Profacts, overtuigde ons over het belang van meten van employee engagement.
  • Marc Bresseel, co-founder van Duval Union, vertelde over de kracht van genetwerkte organisaties. Ook wel “Team of Teams” genaamd. Hij vertelde waarom Duval Union in de Herculean Alliance is gestapt. We geloven immers dat Marketing en HR steeds dichter bij elkaar komen.
  • Yves Vekemans, founder, lichtte een tipje van de sluier op over de toekomst. De Alliance wilt een ecosysteem uitbouwen om de uitdagingen rond betrokkenheid beter te begrijpen en op te lossen. De Alliance zal bedrijven ondersteunen met branding, netwerk, knowhow en kapitaal.