Decathlon

Eerste Herculeaanse Decathlon Trophy

Eerste Herculeaanse Decathlon Trophy. Eerste Herculeaanse Decathlon Trophy. Decathlon, de retailer die sport toegankelijker wil maken, streeft naar werknemers gebeten door de sportmicrobe. Goed beseffende dat engagement cruciaal is, organiseert Decathlon Willebroek Logistics twee keer per jaar een teambuilding voor al die sportievelingen.

Met zoveel jong en gedreven talent, zal het je niet verbazen dat een onderneming als Decathlon uit de sportbranche, zijn teambuildingevents typisch zelf opzet. Maar als je talloze miljoenen artikels verwerkt op jaarbasis, blijkt ‘beschikbare tijd’ toch vaak een zeer beperkte resource. En zo kregen we bij Fabrica de vraag om voor het eerst een onvergetelijke, winterse teambuiding uit te denken voor al die energetische Decathlon collega’s. Dat laatste mag je trouwens letterlijk nemen, want of het nu arbeiders dan wel directieleden waren: op de Decathlon Trophy was iedereen gelijk voor de wet.

Het concept –gebaseerd op 20 jaar ervaring uit de Hercules Trophy– bleek een schot in de roos. De uitgekozen challenges kregen bijvoorbeeld niets dan lof van de deelnemers. Super teambuildingactiviteiten, zonder clichés! Beter kunnen we het zelf niet KEPQ1926verwoorden. Ook de locatie, de recent gerenoveerde steenbakkerij ‘Den Oven’ in Boom, kreeg trouwens heel wat complimenten.

De competitie zelf, begon al weken voordien. Dankzij de eigen eventwebsite, konden de collega’s immers zelf hun team samenstellen en bewerken. Door online stemmen te ronselen, konden ze zo zelfs al een eerste award in de wacht slepen. En niet onbelangrijk: datzelfde platform zorgde er meteen ook voor dat het gros van de deelnemers behoorlijk geïnformeerd was.

Op de dag zelf resulteerde dat in een vlotte registratie en bijzonder enthousiaste teamleden. Bij aankomst vielen meteen een aantal leuke outfits op, maar bovenal: 250 lachende gezichten. Ideaal om de dag te beginnen!  

Zowel tijdens de brain labour met Decathlon getinte vragen, als tijdens de eigenlijke challenges, bleek al gauw dat niet competitiviteit de bovenhand nam, maar net samenhorigheid en plezier de sleutels tot succes waren.