Ik ben Denis De Wagheneire, event professional in hart en nieren. Sinds kort sloot ik me aan bij Herculean Alliance.
Een aarzelende periode voor heel wat sectoren, even durven stilstaan bij de levensloopbaan… de confrontatie met zichzelf en zelfreflectie slaan in. Dat klinkt behoorlijk filosofisch als introductie, zal je denken.
Ware het niet dat deze zelfreflectie me een stap dichter bracht bij de plek waar ik vanaf nu mijn professionele thuis bewoon. En die nieuwe thuis bevindt zich in de linkerhoek van de open space op de 2de verdieping van de Vleeshalle in Mechelen. Althans als ik op kantoor ben.
Een moderne gentleman in de evenementenwereld
Aangenaam, ik stel me even voor… Geduldige – wil ik graag denken – papa van 2 zonen en een dochter, partner van een prachtvrouw aan mijn zijde (of is het ik aan de hare?). Daarnaast ook een gedreven positivist die zijn vrije tijd graag doorbrengt met een golfclub of hockeystick in de handen en in de latere uren vaak niet van de dansvloer weg te slaan is. Als fervent liefhebber van vintage vibes combineer ik maar al te graag de gentleman’s attitude met nieuwe inspirerende inzichten.
En over inspirerende inzichten gesproken… Zo’n 20 jaar geleden belandde ik in de evenementenwereld na een succesvolle studentenjob. Een leuke start om me te wapenen voor mijn verdere carrière, dacht ik toen in alle naïviteit. De buitengewone wereld van evenementen zou me echter traag maar zeker volledig in haar macht nemen.
Verrijkende employee experiences
And what an experience it was! De gouden jaren 2000 waarin alles mogelijk was. Als gevolg van de economische crisis schakelden we als event professional over naar meer beredeneerde invullingen van events en maakten we komaf met de typische ongedwongen, decadente bedrijfsuitspattingen. Op het eerste gezicht zou je kunnen denken dat dit minder creatief was. Maar integendeel, ik ervaarde deze omschakeling eerder anders en verrijkend. Als event professional werd je geacht snel te kunnen schakelen en je aanpassingsvermogen te laten zien.
Zoveel B2B golfwedstrijden, teambuildings, bedrijfsfeesten en incentives later blik ik terug met oprechte dankbaarheid dat ik deze ervaringen van heel dichtbij heb mogen meemaken.
Bagage voor een nieuw carrièrehoofdstuk
Sindsdien is het evenementenlandschap in continue evolutie onder invloed van de publieke opinie, politieke beslissingen, corporate governance en beschikbare budgetten. Tijden waarin we onszelf ook eens moeten durven in vraag stellen en waarin we, geloof ik ten stelligste, nog sterker uitkomen mits de nodige openheid voor verandering.
Dit is ook de dagdagelijkse realiteit waarin bedrijven zich bevinden mede dankzij de complexiteit van 4 verschillende generaties op dezelfde werkvloer, elk met haar eigen waarden, normen en wensen. Deze insteek drukte dan ook zijn stempel op interne evenementen. Zo evolueerde ook de vraag naar een meer zinvolle invulling van evenementen, zonder hiervoor in te boeten in het ludieke aspect.
Met deze bagage kijk ik nu enorm uit naar een nieuw hoofdstuk in mijn carrière. Vanuit mijn expertise in employee events wil ik nog een stap verder gaan, door de purpose van een organisatie en welke rol medewerkers hierin spelen mee te betrekken in de creatieve uitwerking van strategische trajecten en events. Vanuit het Employee Engagement perspectief zal ik mijn expertise ten volle benutten en verder uitbouwen in de verschillende pijlers van Herculean Alliance met aan mijn zijde stuk voor stuk enthousiaste collega experten.
Vertrekken vanuit Employee Engagement
Ik stap dan ook in het Herculean Alliance verhaal in de overtuiging dat ons DNA de meest duurzame aanpak weerspiegelt om ondernemingen te begeleiden in hun overlevingsaanpak post-Corona. En dat zingeving en fun duidelijk een match kunnen zijn als unieke troeven in de bedrijfsstrategie.
Herculean Alliance een event bureau noemen zou een vergissing zijn. Het is de gecombineerde kennis van technologie, people en event expertise die de aanpak zo uniek maakt.
We beleven tijden waarbij de vraag naar sociaal contact exponentieel groeit. Dat wat vroeger zo voor de hand lag, lijkt een echte luxe vandaag de dag. Ik kijk er dan ook naar uit om medewerkers te helpen engageren! Want een betrokken en tevreden medewerker is een ambassadeur voor zijn bedrijf en dat komt ten goede van de klantervaring.
Zin om uit te wisselen? Of gewoon zin om een glaasje uit het breed assortiment van wereldwijnen van de Vleeshalle te proeven? Geef gerust een seintje!
Tot snel.
Denis