Employee Engagement meten en verbeteren. De sleutel tot het succes van een bedrijf. Want betrokken medewerkers leiden naar tevreden klanten.
Bedrijven proberen betrokkenheid te meten aan de hand van verouderde, jaarlijkse enquêtes. Met wat geluk wordt maanden na de enquête een actieplan gepresenteerd. De opvolging gebeurt zelden. Heeft het dan wel zin?
Hieronder lijsten we alvast 8 voordelen op volgens William Craig, stichter van WebFX die uitgeroepen is tot Best Place to Work in Philadelphia. Bron: Forbes.
1. Problemen oplossen voor ze zich voordoen
Problemen worden pas groot als je ze toelaat. Je moet ze dus aanpakken voordat ze groot worden, denk dus tijdens de het werk aan de gevolgen die het met zich mee kan brengen voor de deadline passeert. Je moet je dus op voorhand afvragen waarom er een daling kan zijn en deze dus op voorhand aanpakken.
2. Vertrouwen opbouwen
Feedback zorgt voor de groei van zowel medewerkers als werkgevers. Zorg ervoor dat dit een gewoonte als normaal wordt in alle mogelijke richtingen binnen een bedrijf, zo ontstaat er open feedback. Dit brengt dan positieven gevolgen met zich mee met betrekking tot de bedrijfsmissie en -visie. Deze open feedback zorgt voor vertrouwen binnen het bedrijf met een positieve workflow als gevolg.
3. Maak de moraal #1
Maak van de moraal van u medewerkers een topprioriteit. Als u de verbinding kwijt bent, zorg er dan voor dat je weet welke zorgen uw medewerkers hebben door een zinvol gesprek met hem/haar aan te gaan. Zorg ervoor dat hij/zij weet dat je er mee in zit. Dit zal positieven gevolgen met zich mee brengen voor de productiviteit binnen uw bedrijf.
4. Deel regelmatig inzichten
Medewerkers voelen zich meer betrokken en gewaardeerd als ze weten hoe en waarom ze iets doen voor een bedrijf. Wanneer ze de resultaten zien zullen ze nog meer gedreven zijn. Het tonen van de analyse rapporten is hier ene belangrijk onderdeel van.
5. Kans op verbetering
Het invullen van enquêtes is voor werknemers niet makkelijk. Het gaat over een momentopname en dat is moeilijk te beoordelen binnen bepaalde schalen. Het is dus belangrijk om deze enquêtes wekelijks of meermaals te geven aan uw medewerkers. Zorg er ook voor dat ze dat weten en zo hun gedachten van bepaalde weken kunnen vergelijken. Deze zullen zorgen dat de mogelijkheden tot verbetering van de betrokkenheid vergroten.
6. Neem actie wanneer het de moment is
Wanneer u een sterke werkcultuur heeft, werken werknemers en leiders samen en co-creëren ze om real-time, betekenisvolle resultaten te produceren. Verspil dus geen tijd om werknemers te betrekken op een inefficiënte manier.
7. Zoek trends
Wanneer u trends wil gebruiken, kan je invloed uitoefenen op de dagelijkse gang van zaken binnen uw bedrijf. Bepaalde platformen stellen werknemers in staat om op activiteiten gebaseerde werkstijlen te ontwikkelen die de tevredenheidsscores verhogen, en betrokkenheid is niet altijd even productief. Het is dus een opportuniteit om uw engagement gedachten uit te breiden.
8. Behoud de positieve flow
Controleer de werknemersbetrokkenheid regelmatig en behoud de positieve elementen om de positieve flow vast te houden.
Wanneer werknemers hun moreel kunnen verbeteren zal het bedrijf ook zijn successen vergroten.