België, 10 september 2024 – Employee Engagement Awards worden Bravos!
3 weken voor de eerste lockdown startten we de Employee Engagement Awards in België. Wat een avontuur! In de afgelopen vijf jaar hebben meer dan 70 bedrijven, 80 Nextgens, 80 experts en 15 coaches ons initiatief omarmd. Tijd om even stil te staan, te luisteren naar onze community en het volgende hoofdstuk te starten. De Employee Engagement Awards worden de Bravos! In een tijd waarin betrokkenheid allesbepalend is, biedt Bravos! een platform voor bedrijven om van elkaar te leren en samen te groeien.
Waarom Bravos?
De nieuwe naam, Bravos!, bekt internationaal gewoonweg beter en staat voor een community van leiders die de kracht van werknemersbetrokkenheid begrijpen. Onderzoek toont keer op keer aan dat betrokken medewerkers beter presteren en zorgen voor klanttevredenheid. Ze zijn innovatiever, meer toegewijd aan het succes van hun bedrijf en meer geneigd om net dat beetje extra te doen om zakelijke doelen te bereiken.
Ondanks talloze goedbedoelde initiatieven blijft 77% van de werknemers wereldwijd niet betrokken. Dat is een probleem. Dat belemmert niet alleen de productiviteit, maar beïnvloedt ook het teammoraal, het behoud van talent en de klanttevredenheid.
Om een “wicked” probleem op te lossen, creëren we een diverse en internationale gemeenschap van leiders die graag verbinden, delen, luisteren, leren en vieren.
Wat is het?
Dit is niet de zoveelste commerciële award waarin bedrijven tegen mekaar strijden en uiteindelijk witte ronde tafels kopen om hun award in ontvangst te nemen.
Bedrijven die willen deelnemen, kunnen doorheen het hele jaar aan hun case werken via een heus leertraject van Lab-events. Samen met een team van coaches die hen daarin ondersteunen en helemaal klaarstomen.
Het doel? Hun pitch te brengen bij de jury’s voor het oog van de camera. En inderdaad: je leest het goed. Het zijn zelfs 2 jury’s. Een jury van experten uit de business, HR en marketing wereld o.l.v. Johan Dekens. En de NextGen jury met aanstormend talent en jeugdige ondernemers.
De juryleden gaan op zoek naar authentieke, duurzame verhalen, waar passie, creativiteit, klantentevredenheid en vooruitgang hand in hand gaan. De deelnemende organisaties maken deel uit van een warme community, waar iedereen leert van elkaar en de krachten bundelt om dit “wicked” probleem van betrokkenheid aan te pakken.
De Bravos! zijn er voor elke organisatie, ongeacht grootte of winstoogmerk. Samen met je team gaan we dieper graven in de drivers van het engagement. En we challengen je ook, om uiteindelijk aan de buitenwereld te laten zien wat je organisatiecultuur nu zo uniek maakt. Zo inspireren we samen andere organisaties om de volgende stap te nemen naar een sterkere organisatie!
Waarom deelnemen?
- Een aanzienlijke upgrade van je employee engagement strategie
- Een leertraject met regelmatige Labs en coaching sessies
- Expertise en best practices vanuit de community
- Beter inzicht in de belangrijkste drijfveren van betrokkenheid binnen je organisatie
- Een krachtige boost van je employer brand
- De perfecte manier om je HR, marketing, operations en leiderschap teams te betrekken en samen te laten werken, perspectief te geven, samen fun te beleven en het engagement extra te verhogen
- Duurzame verbreding van je netwerk en connectie met captains of industry, NextGen, experts en coaches
- Win een award en transformeer je medewerkers tot ambassadeurs
Wat is nieuw?
De rebranding naar Bravos! zorgt voor een paar nieuwe accenten:
- Verbeterde tijdlijn: door de pandemie was de tijdslijn voor kandidaten niet optimaal. Dat verandert nu. Kandidaten kunnen nu inschrijven en kunnen hun case indienen in het voorjaar. Dat is een ideale periode want elk bedrijf moet tegen het einde van het jaar toch een strategie hebben. Ideaal om feedback te krijgen op die strategie van onze coaches, experten en nextgens!
- Regelmatige Lab events: Bravos! zal nu het hele jaar door Lab Events organiseren, waarbij bedrijven de kans krijgen om ideeën te delen, van experts te leren en hun strategieën voor werknemersbetrokkenheid te verfijnen. Deze events bieden continue leer- en netwerkgelegenheden, waardoor Bravos! een broedplaats voor innovatie wordt op het gebied van werknemersbetrokkenheid.
- Internationalisering: betrokkenheid van werknemers is een internationaal probleem. Daarom gaat Bravos de komende jaren internationaliseren. De Verenigde Arabische Emiraten, een smeltkroes van culturen, zijn de eerste regio waar we neerstrijken, maar onze ambities reiken verder. We dromen ervan om van best practices uit verschillende regio’s te leren en een internationale community te bouwen.
- Meer snackable content: We zullen de komende maanden meer hapklare content verdelen waarmee deelnemers en volgers snel en gemakkelijk op de hoogte blijven van de nieuwste inzichten en trends op het gebied van werknemersbetrokkenheid. Of het nu gaat om korte video’s, podcasts, artikels of snelle tips, Bravos! biedt waardevolle content die past in je drukke agenda.
Hoe werkt het?
Elke organisatie kan zich kandidaat stellen voor de Bravos! Maar we doen eerst een vertrouwelijk intake gesprek om elkaar beter te leren kennen. Verloopt dit goed, dan kan je inschrijven. We maken ook nooit publiek bekend dat je ingeschreven bent, tenzij je een award wint. Iedereen die meedoet is een winnaar.
Samen met de coaches neem je het beleid rond engagement, cultuur en welzijn onder de loep. Daarbij is de link naar de strategie, klantentevredenheid, innovatie en cultuur nooit veraf. De intensiteit en duurtijd van de begeleiding en interactie met de juryleden en coaches, dat kies je zelf. Ondertussen neem je deel aan de Labs die we organiseren. Uiteindelijk krijg je ook nog eens waardevolle feedback van onze experten en nextgens. Steek je er echt bovenuit? Dan maak je kans op een award.
- Stel je kandidaat of nomineer een bedrijf
- Intake gesprek met ons team
- Schrijf je case met hulp van jouw team en de coaches
- Deelnemen aan de “Labs”, samen met de community
- Indienen dossier bij de jury’s en beoordeling
- Bereid je pitch voor
- Bekendmaking laureaten en feedback
- Content creatie om jouw case de wereld in te sturen
- Prijsuitreiking
- Engagement strategie boost: check!
Over Bravos!
De Bravos! werden bedacht door Yves Vekemans en Inge Van Belle, stichters van Herculean Alliance. Ondanks de verschillende initiatieven in de markt blijft werknemersbetrokkenheid laag. Dat noemen we een “wicked” probleem. Samen met Conny Vandendriessche, Duval Union, Kanaal Z en verschillende partners werd de format uitgebouwd tot een diverse community die leiders willen helpen om employee engagement te verbeteren. We bevinden ons op het kruispunt van marketing en HR en creëren een omgeving waarin we luisteren, delen, leren en vieren.