How To Waste Your Money On Employee Engagement. OR NOT.
Yves Vekemans, co-founder van Herculean Alliance, sprak op DisruptHR Talks over employee engagement, cultuur en leiderschap. Hayat Hamici is de drijvende kracht achter dit frisse concept dat wereldwijd succes oogst in de HR community.
Zelfs voor een ervaren spreker was het concept best wel een uitdaging. De spits afbijten als eerste spreker gedurende exact 5 minuten, met slides die automatisch elke 30 seconden verspringen. Grappige anekdote: het ging zo snel dat hij de naam van zijn grote voorbeeld vergat (zoek de blooper).
Elke bedrijfsleider is overtuigd van de kracht van betrokken medewerkers. De culturele diversiteit en 4 verschillende generaties op de werkvloer maken het beleid er echter niet makkelijker op.
Employee Engagement is hoogste prioriteit
Volgens Gallup onderzoek behalen bedrijven met geëngageerde werknemers 2 keer zoveel omzet en zelfs tot 4 keer zoveel winst in vergelijking met andere bedrijven. Het slechte nieuws is echter dat 87% van de medewerkers niet geëngageerd tot zelfs actief gedeëngageerd blijkt.
De ideale combinatie van geëngageerde medewerkers waarbij er sprake is van een organizational fit, blijkt ook in België jammer genoeg de uitzondering op de regel. Wilt u zelf weten hoe het zit met de betrokkenheid van de medewerkers in uw organisatie? Doe de engagement test. Vervolgens ontvangt u de whitepaper, boordevol tips en tricks voor uw organisatie.
Uw bedrijf vergelijken met andere bedrijven uit uw sector? Neem een kijkje op de Herculean Engagement Index.
Aan de slag met employee engagement
De Herculean Alliance ontwikkelde een eigen methodologie – gebaseerd op heel wat best practices – om employee engagement te meten en te verbeteren, de growth mindset te implementeren en een team van teams te bouwen. We helpen u om uw organisatie vol enthousiame te verbinden met de purpose van het bedrijf. Maar ook om technologische uitdagingen te trotseren, leadership skills op te krikken, uw bedrijfswaarden tot leven te brengen. We helpen u op zoek te gaan naar de purpose van uw organisatie, uw ecosysteem te activeren en uw mensen opnieuw trots te maken en vertrouwen te geven voor de toekomst.
Onze aanpak? Die delen we op in 4 pijlers: Programma’s & Methodologie (Aura), Events (Fabrica), Platform (Machina) en Formats (Arena).