Juice corner met collega's
image/svg+xml
Herculean Alliance

Wat kan je post-Covid-19 doen om je werknemers gelukkig te houden?

By:

De voorbije maanden hebben we het moeten doen met heel wat “zie je mij”-s en Zoom aperitieven. Maar wat kan je post-Covid-19 doen om je werknemers gelukkig te houden wanneer ze terug (deeltijds) naar kantoor komen?

In april deden we met ons bedrijf Gingerwald een rondvraag bij onze eindgebruikers, die we ook wel eens “Gingerwallies” noemen, over de huidige stand van zaken en hun gevoelens in het algemeen / over ons als merk.

Waar werknemers naar uitkijken

Uit deze enquête hebben we interessante cijfers verkregen omtrent wat werknemers belangrijk vinden. Zo is één van onze favoriete resultaten dit: maar liefst 75% van onze ondervraagden keek het méést uit naar zijn collega’s terugzien wanneer de lockdown gedaan zou zijn.

Ze kregen de keuze tussen hun eigen bureau terughebben, een regelmaat in de dag hebben, hun baas terugzien of hun Gingerwald juice shots weer proeven ;). Daarbuiten was er ook nog een “andere” optie, waar er zelf een antwoord ingevoerd kon worden.

Inspelen op onderling contact

Drie vierde stond te popelen om hun collega’s weer te zien. Dat is belangrijk om te weten als werkgever en iets waar op ingespeeld kan worden. Zo stelden we zelf bijvoorbeeld een mini-platform op voor onze klanten waar werknemers een bericht konden sturen naar hun favoriete collega, met de boodschap om binnenkort samen een juice shot te delen. Dit werd vergezeld door een juice credit, onze currency om een juice shot uit onze koelkast te kunnen halen.

"Nog nooit zo blij geweest om uw kop terug te zien." Een boodschap van collega tot collega.
De insteek van ons berichtenplatform.

Door zulke initiatieven creëerden we anticipatie naar betere tijden en een positieve communicatie tussen twee collega’s.

Toekomstige gelukkige werknemers

We hebben allemaal sociaal contact gemist de voorbije maanden. Wat kan je post-Covid-19 doen om je werknemers gelukkig te houden? Onderling collegiaal contact blijkt key voor werknemers. Niet alleen nu, maar altijd al en zéker in de toekomst.

Benieuwd naar nog meer resultaten van deze enquête? Op onze LinkedIn-pagina hebben we er alvast enkele gedeeld.