Salesforce

Fan Friday: Salesforce

Fan Friday: Salesforce! Salesforce, ’s werelds grootste leverancier van CRM-software neemt al enkele jaren deel aan Hercules Trophy.

Zoals Bob Vanstraelen, Salesforce regional sales vice-president, uitlegt: “Een sportief teambuildingevenement als de Hercules Trophy is de aangewezen manier om collega’s beter te leren kennen, nieuwe banden te smeden en de bedrijfscultuur van Salesforce te ervaren. Ik volg de organisatoren van de Hercules Trophy al een paar jaar. We hebben een goede relatie opgebouwd en Hercules Trophy is een absolute mijlpaal in België. Ik ben erg onder de indruk van zowel het evenement zelf als van de enthousiaste reacties van de deelnemers“. Hij gaat verder: “Het enthousiasme onder onze collega’s was enorm, na het zien van een video van de Hercules Trophy 2015. Beide teams van zeven spelers zaten in een mum van tijd vol. Helaas konden we geen derde team inschrijven, want de Hercules Trophy in Mechelen op 18 juni was al volledig uitverkocht.”

Op de vraag hoe hun teams zijn samengesteld, legt Bob uit dat ze een mix zijn van sales-, presales- en professional services medewerkers, zowel klanten als concurrenten/collega’s. Zoals hij het zegt: “Een beetje concurrentie is altijd leuk!” Elk team heeft twee vrouwen -een zeer slimme zet, om wat extra punten te scoren.

Hercules Trophy

Hun aanpak van de Hercules Trophy toont het belang dat Salesforce hecht aan het welzijn van alle medewerkers. Hun inspanningen vertalen zich in het regelmatig maken van tijd om zowel de banden van hun teams te versterken als om deel te nemen aan het vrijwilligerswerk.

Marc Benioff, de oprichter van Salesforce, draagt de maatschappelijke verantwoordelijkheid van het bedrijf hoog in het vaandel. Het is in feite Salesforce die het 1-1-1 model heeft geïntroduceerd, dat nu veel gebruikt wordt door wereldwijde multinationals zoals Google en Yelp. Kortom, het komt erop neer dat 1% van de technologie, het eigen vermogen en de arbeid van een bedrijf aan liefdadigheid wordt toegeschreven.

Aloha’ en ‘ohana’ zijn twee Hawaiiaanse concepten die in de Salesforce-bedrijfscultuur zijn geïntegreerd, legt Bob uit. “Nieuwe medewerkers moeten zich thuis kunnen voelen in ons bedrijf en ze moeten worden behandeld alsof ze familie zijn. Iedereen moet eerlijk en oprecht kunnen zijn, en niet in de laatste plaats moet iedereen een gezond niveau van plezier hebben”.

Hun deelname aan Hercules Trophy past daar perfect binnen: “Salesforce Belgium is de laatste jaren sterk gegroeid, waardoor we veel nieuwe mensen hebben aangenomen. Een teambuilding rond lichaamsbeweging is de beste manier om collega’s te leren kennen, steeds dichterbij te komen en de Salesforce manier van leven te omarmen. Daarnaast is het leuk om iets anders te doen in plaats van steeds (samen) te werken. We streven naar een maximale hoeveelheid plezier, in plaats van de eerste plaats, maar onze meest competitieve medewerkers zijn bereid om toch alles te geven”.

Lees hier het hele interview met Bob Vanstraelen.

Patricia Bijnens, een Lead Solution Engineer bij Salesforce, is een van hun deelnemers die meer dan klaar is voor het evenement.

Wat verwacht u van de Hercules Trophy?

Deelname aan de Hercules Trophy is voor mij persoonlijk de ideale manier van teambuilding. Creativiteit en doorzettingsvermogen zijn in ieder geval onlosmakelijk verbonden met Salesforce. Voeg daar nog veel plezier en (hopelijk) zonneschijn aan toe en we hebben alle ingrediënten voor een perfecte dag!

Hoe bereid je je voor?

Ik ben niet echt bang voor het werk dat gericht is op het uithoudingsvermogen, want ik bereid me voor op mijn eerste kwart triatlon in september. Tijdens de paasvakantie ging ik bijvoorbeeld naar Lanzarote om te trainen.

Alleen een blessure kan roet in het eten gooien. Maar ook de meer avontuurlijke werkzaamheden passen mij niet zo goed, zeker niet als ze hoog in de lucht hangen. We zullen gewoon proberen een waaghals binnen de collega’s te vinden om dat te verbergen. (lacht)

Wat hoopt u te bereiken?

“De grens verleggen, zowel persoonlijk als in teamverband. Salesforce groeit zeer snel en initiatieven als deze zorgen ervoor dat de nodige tijd wordt genomen om elkaar beter te leren kennen. We gaan bijvoorbeeld een nieuwe teamnaam verzinnen, wat betekent dat we ieders smaak voor muziek leren kennen… Interessante tijden.”

Wil jij deelnemen aan de volgende editie van de Hercules Trophy? Schrijf je hier in!