Hoe de coronacrisis geen breekpunt, maar startpunt kan zijn.
image/svg+xml
Aura

Hoe de coronacrisis geen breekpunt, maar startpunt kan zijn.

By:

Hoe de coronacrisis geen breekpunt, maar startpunt kan zijn. In deze bijzondere tijden zien we, als employer branding experts, een duidelijk verschil tussen bedrijven die actief aan employer branding doen en de rest. Zij die met de crisis omgaan en verder bouwen, en zij die er duidelijk onder lijden en achter de feiten aanlopen. Een sterke employer brand heeft ontelbaar veel positieve gevolgen, maar de grootste troef wordt vandaag heel duidelijk blootgelegd: employee engagement.

Een uitgesproken en welbepaalde bedrijfscultuur zorgt ervoor dat je medewerkers heel goed weten waarom ze hun werk doen. Zingeving is het moederbord van productieve en betrokken medewerkers. Vandaag hebben je medewerkers opeens veel tijd om zich vragen te stellen. Om stil te staan bij hoe zinvol het werk eigenlijk is. En daar is precies die breuklijn tussen actieve en passieve employer brands uitzonderlijk zichtbaar. Zit jij met je bedrijf in de tweede categorie?  Is het voor jou momenteel een challenge om iedereen betrokken te houden? Is het moeilijk om het motivatiepeil, drive en goesting van je medewerkers hoog te houden? Dan heb je nu een uitzonderlijke opportuniteit. Je kan beslissen om de crisis te ondergaan, eronder te lijden, OF je kan de stier bij de horens te vatten, en nu aan je employer brand bouwen. Je medewerkers hebben vandaag meer dan ooit tevoren nood aan verbinding met het bedrijf. En dat kan perfect op afstand. Wij leggen jullie graag uit hoe dat in zijn werk gaat, aan de hand van 3 seminars.

In de eerste webinar gaan we het hebben over de experiences opzetten om je employer brand te versterken.Hoe begin je eraan? Waar moet je op letten? Wat zijn de langetermijnsacties die je kan ondernemen, en wat is de low hanging fruit die je vandaag al kan plukken? Jullie kunnen rekenen op Johan Driessens, emerging global employer branding leader 2018 en CEO (Chief Enthusiasm Officer) van Branded.Careers en Djobby. Hij inspireert jullie graag, en helpt jullie graag op weg in het wonderlijk traject van employer branding.

Tijdens de tweede webinar worden jullie ondergedompeld in de best practices voor employee engagement, met tips en tricks voor de huidige situatie. Hoe krijg je het motivatiepeil hoog, en zorg je ervoor dat al je medewerkers zich volop geven om zonder te grote kleerscheuren uit de coronacrisis te geraken.  

In de derde webinar gaat het specifiek rond reboarding nadat we de strijd tegen COVID-19 hebben gewonnen. Mispak jullie niet, het is zoeken en wennen om van thuis uit te werken, en dat wordt het ook om na zo’n periode terug naar kantoor te komen. Hoe kan je ervoor zorgen dat je medewerkers snel hun draai vinden en zo meteen terug productief zijn. Reboarding is hetgeen waar nu veel aandacht naar moet gaan. We weten dat de crisis tijdelijk is, maar zijn we klaar om er terug tegen aan te gaan? Waar moet je op letten om dat voor te bereiden?

De 3 webinars worden gegeven door Johan Driessens. Met andere woorden hebben jullie een garantie op expertise, heldere inzichten, pragmatische tips & tricks, en bovenal een berg enthousiasme.

Schrijf je in via onderstaande links!

6 APRIL | HOE TALENT AANTREKKEN EN BEHOUDEN

9 APRIL | EMPLOYEE EXPERIENCE VOOR REMOTE MEDEWERKERS

10 APRIL | REBOARDING NA CORONA

Dit is een bericht van Branded.Careers, partner van Herculean Alliance. Branded.Careers focust oa op employer branding, wat een fundamenteel onderdeel is van een complete employee engagement strategie. Branded.Careers is daarnaast ook partner van de Employee Engagement Awards.