Klaus lommatzsch,kris talboom, inge van belle, marc van bresseel, yves vekemans
image/svg+xml
Arena

Dank u 2019, welkom 2020.

By:

Herculean Alliance sluit 2019 af en kijkt vooruit – 1 januari 2020.

Op LinkedIn blikt stichter Yves Vekemans terug op 2019 en ligt hij een tipje van de sluier over onze plannen in 2020-2025. We hernemen hier zijn verhaal in het Nederlands. Zoals steeds heeft hij het over “moments that matter” die een cruciale rol spelen om meer engagement in een organisatie te krijgen en een organisatie verder te laten groeien.

yves vekemans herculean alliance telenet business
Yep, dat is Yves in de Telenet Business campagne

De belangrijkste moments that matter waren volgens hem:

  • We hebben met fantastische stagiairs samengewerkt en hebben gefocust op leadership skills binnen ons core team. We gebruiken de methode van Verne Harnish om te groeien naar 10mil (maar daar zijn we nog niet).
  • We hebben onze gratis employee engagement survey en index gelanceerd op International Happiness Day in maart. Duizenden mensen hebben hem ingevuld en gebruiken hem nog steeds.
  • We vierden 20 jaar Hercules Trophy. Het was de beste editie ooit. Op het einde van 2019 bleek dat de zaterdag editie voor 2020 al uitverkocht was!
  • We hebben een partnership met Think Pink opgezet om de Pink Ladies Games in België en Europa te laten groeien vanaf 2020.
  • We staken heel wat tijd en moeite in het versterken van onze financiële balans. Klinkt saai, maar het was een Herculeaanse opdracht…
  • We werden trots lid van Duval Union en leerden de leiders van de verschillende bedrijven in hun ecosysteem kennen. The perfect move. HR en Marketing kunnen veel van mekaar leren. We zijn blij dat Marc en Klaus in ons leadership team zitten.
  • We organiseerden een pak fantastische projecten (family days/teambuildings/company events) voor onder andere. Intersoc, Deloitte, Unilin, Matexi, Degroof Petercam, Owens Corning, Decathlon, VOKA Vlaams Brabant, Tereos, Ordina en vele anderen. Ze hielden van onze verfrissende aanpak die “moments that matter” creëert en cultuur toevoegt aan events.
  • Telenet Business lanceerde een media campagne waar we in de spotlight gezet werden. Ondertussen heeft heel Vlaanderen over ons gehoord #professioneelenmenselijk 😉
  • We hebben Herculean gerebrand naar Herculean Alliance, the employee engagement specialists. Crafting Powerful Workforces since 1999. Onze “purpose” is nu duidelijk.
  • We wonnen de Euronext award. Een ideale voorbereiding op onze toekomst.
  • Last but not least: we verhuisden op 1 januari naar ons splinternieuwe kantoor: de Vleeshalle in Mechelen.

Herculean Alliance kijkt vooruit

Uiteraard geven we de details van onze strategie niet vrij, maar met uw hulp gaan we een alliantie van employee engagement specialisten bouwen in vier domeinen:

  • Aura: op basis van onze methode en ons ecosysteem van specialisten meten en verbeteren we employee engagement bij onze klanten
  • Fabrica: we helpen u om van uw events “moments that matter” te maken. Familiedagen, teambuildings of bedrijfsevents hebben nood aan een cultuursaus.
  • Machina: via ons online platform helpen we onze klanten om employee engagement te meten en te verbeteren door anonieme insights in uw werknemers.
  • Arena: we organiseren formats om engagement binnen een bepaalde community te versterken. Hercules Trophy, Pink Ladies Games, Pride Games zijn daar voorbeelden van.